Nyhedsbreve
Her på siden vil du kunne finde de tre seneste nyhedsbreve. Som ejer af en bolig i Det Flexible Hus får du dem også tilsendt via e-mail sammen med referater fra bestyrelsesmøder. Hvis du ikke har modtaget dem via e-mail så kan det skyldes, at du ikke har oplyst e-mail adressen til vores administrator eller har skiftet e-mail adresse. Vær opmærksom på, at det p.t. kun er den, der i DEAS’ system er indskrevet som “ejer 1”, der får disse e-mails.
(for English: please use Google Translate)
Nyhedsbrev, august 2024
Glas, flasker og papiraffald
Husk at glas og papir ikke længere skal afleveres i affaldskuret i vores gård, men i de ny containere, der er placeret ude på vendepladsen.
Trappevask
Tidligere har der været trappevask om torsdagen. Det er nu rykket til fredagen.
Bookning af multifunktionsrum og parkering i gård
Henvendelser vedr. bookning vil ikke blive besvaret i perioden fredag d. 30. august til og med søndag d. 8. september p.g.a. ferie
Varme
Der vil blive lukket op for varmen igen ca. 1. september.
Vandalarm
Hvis du ikke allerede har en vandalarm i dit teknikrum i badeværelset, så er det en god ide at anskaffe en. Læs mere her: https://www.detflexiblehus.dk/vandalarm/
Nyhedsbrev, juni 2024
Sommerlukning
Der sommerlukkes for bookninger af multifunktionslokalet og p-tilladelser til håndværkere m.v. i perioden 5/7 til og med 29/7. Bookning af multifunktionslokalet/p-tilladelser til ovenstående periode skal ske senest torsdag d. 4/7 kl. 15.00. Dette skyldes sommerferie i bestyrelsen.
Ny administrator hos DEAS (opdateret 9/9-24)
Charlotte Jepsen er ikke længere foreningens kontaktperson hos DEAS, som er foreningens administrationsfirma. Ny kontaktperson er Mathias Stenderup, 36 46 61 67, mstn@deas.dk
Det er ham, som du skal kontakte, hvis du har spørgsmål til opkrævning af fællesudgifter, forbrugsregnskaber (varme og vand), forsikringsanmeldelser, generalforsamling, status på foreningens økonomi og adresseændring (f.eks. ved udlejning m.v.).
Fibernet
Opstartsfasen med etablering af fibernet gik desværre ikke som forventet. Derfor er planen nu delt op i to faser. Den første fase er at få trukket kabler i kælderområdet. Dette indebærer, at nogle ejere skal sørge for adgang til deres kælderrum. Disse ejere er blevet adviseret.
Når denne fase er gennemført, så vil der blive lagt en plan for, hvornår kablerne skal føres op i de enkelte lejligheder. Dette vil naturligvis blive varslet.
Multifunktionslokalet
Reglerne for brug af foreningens multifunktionslokale er blevet opdateret. Du finder dem på foreningens hjemmeside: https://www.detflexiblehus.dk/multifunktionsrum/
Affald
Husk at flamingo ikke skal sorteres som plastikaffald. Det er restaffald.
Lukning af det varme vand onsdag d. 29/5
Nyhedsbrev, april 2024
Fælleslokalet
Vi har desværre haft en uheldig oplevelse med brugen af fælleslokalet. Der har været afholdt fest i lokalet fredag d. 22. marts fra kl. ca. 22.00 til henover midnat, hvor nogle yngre mennesker har efterladt lokalet i en svinsk tilstand med væske på bl.a. borde og gulvet. Arrangementer skal være afsluttet kl. 22.00, og man skal altid sørge for at gøre rent efter sig.
Vær også opmærksom på, at lokalet er videoovervåget.
Hvis man er i tvivl om brugen af lokalet kan man læse mere her: https://www.detflexiblehus.dk/multifunktionsrum/
Navneskilt til dørtelefon og postkasse
Husk at det er beboernes egen pligt at få bestilt navneskilt til dørtelefon og postkasse. Dette gøres ved at udfylde formularen, som du finder her: https://www.detflexiblehus.dk/navnskilte-til-postkasser-og-doertelefon/
Det ser ikke så pænt ud eksempelvis ved opgang 40
Ventilation
Foreningen har fået gennemgået kontrolventiler og emfang i næsten alle lejligheder. I de lejligheder, hvor det har været nødvendigt, er der blevet skiftet dele. Regningen for disse dele vil blive opkrævet de enkelte ejere over en af de kommende boligafgifter.
Elevator
Oplever du problemer med elevatoren, så kontakt bestyrelsen på bestyrelse@detflexiblehus.dk. Så får bestyrelsen fejlmeldt det hurtigst muligt. Hvis du sidder fast i elevatoren, så skal du naturligvis anvende alarmopkaldssystemet i selve elevatoren.
Stigning i boligafgift
Hvis du har undret dig over, at du er blevet opkrævet mere end vanligt i boligafgift, så skyldes det, at der på generalforsamlingen blev vedtaget en 5% stigning.